Un trotuar mult prea indepărtat

Un trotuar mult prea indepărtat

La finele lui aprilie 2017 s-au împlinit cinci ani de când Sorin Oprescu a inaugurat pasajul suprateran de la intersecția Barbu Văcărescu cu Șoseaua Pipera și lărgirea la șase benzi a Șoselei Pipera. Lucrare tipic întârziată și inaugurată fără să fie gata, dar măcar utilă traficului rutier din zonă.

Una dintre lucrările rămase neterminate de atunci este trotuarul din fața Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), locul acela unde bucureștenii fac cozi cu miile ba pentru permise, ba pentru înmatriculări auto, ba chiar și pentru pașapoarte, în timp ce tăricenii ajung direct în față, cum altfel decât pe ușa din spate. Evident că în astfel de situații trotuarul din fața DRPCIV este o problemă secundară. Dar tocmai asta e problema: nerezolvarea de astfel de probleme triviale dă măsura dezinteresului și incompetenței din variile instituții ale statului român. Cu siguranță însă, Primăria Generală a Mun’cipiului București nu a auzit de teoria ferestrelor sparte. Și dacă a auzit, nu-i pasă.

Bunaoară, realizarea trotuarului din fața DRPCIV și prin aceasta finalizarea lucrării inaugurate acum mai bine de cinci ani, presupune un banal transfer de teren de la stat la stat, adică din proprietatea Ministerului de Interne (DRPCIV) în proprietatea publică a PMB. Astfel de transferuri au loc GRATUIT și este vorba de doar mai puțin de 800mp pentru care trebuie făcut atât: o hârtie! Care tocmai că fiind gratuit și de la stat la stat, nu presupune nicio fărâmă de suspiciune de corupție, ca să existe măcar scuza că undeva într-un birou cuiva îi este frică să semneze transferul de teren. Mai mult, pe cei 800mp de teren nu există nicio construcție, care să presupună cumva costuri de relocare și demolare. Nimic. Sunt 800mp de iarbă. Trebuie doar făcut actul de transfer și construiți 110m de trotuar și 110m de gard nou al DRPCIV. O lucrare banală, care poate fi gata în mai puțin de o lună! Cam cât de mare să fie incompetența și indolența din PMB ca de cinci ani această problemă să rămână nerezolvată?

Sunt sigur că drumul dintre casă și serviciu al doamnei Primar General Firea trece ades, dacă nu chiar zilnic prin fața DRPCIV. Cu mașina, desigur, că doar n-o fi Primarul Londrei să meargă la serviciu cu trenul și metroul. De fapt trenurile o încurcă și înțeleg că ar vrea chiar să schimbe orarul trenurilor ca să nu se mai pună bariera pe singura linie de 160km/h din România. Și asta pentru că Primăria pe care o conduce onor Doamna Firea este incompetentă în a realiza, așa cum este obligată de lege de altfel, un pasaj suprateran peste magistrala 800 la capătul șoselei Petricani. Că Uniunea Europeană spune că pe liniile feroviare de 160km/h sunt interzise trecerile la nivel. De asta mă gândesc, n-ar putea cumva să lase trenurile în pace și să se ocupe de treburile care chiar sunt ale Primăriei, precum trotuarul de la DRPCIV? Plus că mă întreb, n-o zgârie zilnic pe ochi faptul că la DRPCIV nu e trotuar? Că pe mine mă zgârie grav și din fericire trec mult mai rar pe acolo.

About The Author

Related posts

5 Comments

    1. Mihai Alexandru Craciun

      Cum adica „nu vor cei de la DRPCIV”? Nu doar ca nu e tara lui DRPCIV, dar ei sunt in subordinea Ministerului de Interne.

  1. Florin

    Cei de la Guvern ar trebui sa dea hotararea pentru transferarea terenului la PMB, dar nu sunt de acord cei de la DRPCIV. Sau nu erau. Eu asta stiu. Problema s-ar putea sa nici nu mai fie cunoscuta de actuala conducere a PMB. S-au schimbat multi oameni de atunci.

Comments are closed.